Пятница, 29.03.2024
Хойнікшчына
Меню сайта
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

* * *
Читая этот наговор по весенним четвергам, будет всегда молоко:
– Чёрная масть (или другая) на зелёную пашню, на весенние воды, на молочные берега, по крутой сыр, по густу сметану, по жирну маслу. Рогами от врагов отколись, хвостом отмохнись, дойною приди и мне всю выгоду принеси. Во имя Отца и Сына и Святого Духа. Аминь.
* * *
Возьмите чашку с соленой водой. Обходите трижды вокруг порченого животного и говорите, брызгая на него:
– Режу и солю, и не даю. Не дам портить ни своему, ни чужому, ни глупому. Ни по глупости, ни по жадности, ни из зависти, ни из корысти, ни по злости. Моя нога вперед встает, рука опрокинет, и порча сгинет. Аминь.
* * *
Калі выганяюць першы раз у поле карову, то даюць ёй сена з кута (багатая куцця):
– Еш, кароўка, сена з кута і дзяржыся свайго кута.
* * *
Взять нож, в поле или в лесу начертить круг и, тыча ножом в круг, читать:
– Прошу вас, Юрий, Егорий, прошу вас как Бога, уймите вы своих хортов полевых, лесовых и боровых, зажмите им зубы и губы. Чтоб они своими очами не видели, ушами своими не слышали мою скатину (кличка) в поле, в лесу и во всяком месте. И поставь ты ее, Господи, на таком месте, чтоб моя скотина (кличка) показалась твоим хортам сухим пнем, гнилой колодой.
* * *
Нужно взять цедилку, положить в горшок, залить освещённой водой, поставить горшок в печ и варить, помешивая “святой” вербой. Когда вода в горшке закипит, ведьма прибежит просить прощенье, т. к. ей будет сильно жечь огонь в грудях, а молоко у коровы вернётся.
* * *
Десять раз прочесть молитву «Отче наш», а потом следующее:
– На море, на окиане, на острове на Буяне стоит дуб, под тем дубом – ракитовый куст, под тем кустом лежит бел камень, на том камне лежит рунцо, под тем рунцом лежит змея-скорпея. Есть у ней сестры Марья, Марина и Катерина. И мы вам помолимся, на все на четыре стороны поклонимся. Утишися свою лихость от раба божия (имя).
Наговорить на воде или на соли и брызгать в лицо или морду животного.
* * *
Нужно 6 июля добыть клок шерсти с собаки, принести домой, прочитать на неё и хорошо запрятать дома. Всех, кто живет в этом доме, не укусит собака:
– Бежала собака. Встретила сатану, тот дал ей наказ не лаять, не рычать, не грызть, не кусать, но молчать. Отныне и довеки лежи, шерсть, в углу. Бойся меня, собака, и всю мою семью. Аминь.
* * *
Берут три охапки сена с трех копен со словами:
– Фрол и Лавр, приходите зимой мой скот кормить.
А в день Покрова Богородицы нужно дать этот припрятанный до срока корм овцам, коровам, лошадям – всем животным, которые у вас есть. Скот будет крепок и живуч.
* * *
Насыпать в красный мешок мелкай крупы, трясти над головой ребенка, читать:
– Сыпь-сыпота, детская маята, скатись, свались с раба божьего (имя). Аминь.
Замовы супраць хвароб
Заговор проговаривают три, шесть или девять раз. Перекрестить того, кого заговариваешь, переговорить заговор, а потом дунуть через левое плечо (и плюнуть) и это сделать три раза. Рану сжать. Можно сильно обвязать:
– Господу Божечке помолюсь, Пресвятой Матери Марии поклонюсь. На синем море, на тихом океане стоит дуб, под тем дубом Пресвятая Матерь Мария умывается, шелковым платочком утирается. С этого дуба веточки ломила, у рабы божей (имя) кровь заговорила.
* * *
Водить по больному месту рукой. Читать:
– Ехал Михаил-архангел по горам, по лесам, по морям, по всем дорогам. Заехал на мост, конь споткнулся, сустав свихнулся. Конь встал, сустав на место встал. У раба божьего (имя) все косточки, все жилочки, все полужилочки, на место встаньте у раба божьего (имя). Аминь.
Читать 12 вечеров.
* * *
Боль ушла, кровь стоит, мясо цело, чтоб ничего не болело. Аминь.
Ушибленный локоть долго болит. И, бывает, после этого начинает сохнуть рука. Смотрите на локоть и говорите:
– Кость, кровяной, жиляной, подзакожный. Он ударил, а мастер все исправил. Аминь.
Шептали и от болей в спине и пояснице.
* * *
Три корешка земляники опускают в воду и говорят три раза:
– Как земляника эта засыхает и завядает, так же чтобы и у раба божьего зубы замирали и занемели по сей день, по сей час.
Положить корешки на зуб, а воду выпить.
* * *
Скула-скулица, добрая девица, по полю ходила, цветы собирала, скулу уговаривала водяную, земляную, подуманную. Скула-скулица, синя-синявица, бела-белавица. Угавариваю, угавариваю, белым полотном накрываю. Садися, скула, на сухи лес, на сухия лозы. Я – словом, а Бог – помощью.
Читают над больным человеком в субботу.
* * *
Читают в том же доме, где лежит больной, закрыв рожистое место красной тряпкой. Читать 3 раза после заката:
– Шел старец, нес ларец, запнулся и упал, что уронил – все подобрал. Забрал с рабы (имя) рожу, положил в ларец, а ларец – в рогожу. Аминь.
* * *
Встану я, раба божья (имя), перекрестясь, и, помалясь, отправлюсь искать Опостольскую церковь, найдя в ней Богородицу, подойду к ней с поклоном, со своей просьбой. Матушка, Пресвятая Богородица, сними с меня, с рабы, все болезни, уроки кареглазы, синеглазы, черноглазы, чтобы не болела я, не скорбела. Щука – из моря, стрела – из бела тела, болезни – с рабы божией (имя). Во имя Отца и Сына и Святого Духа. Аминь.
Наговаривать на воду и дать умыться.
* * *
Угаманяю, угавараю з касцей, з машчэй, з чорных печалей, з жыл і з пажыл, і з рук, і з ног, з русых валос, з галубых вачэй, на бярозу адсылаю. Табе, бяроза, на красавіцца, дліны не красіць і корня не мець, і вотпрыскаў не пускаць, і галлём не матаць, і лістам не шумець – табе нароблена хвароба.
* * *
Господи, Иисусе Христе, Сыне Божий, помилуй мя, раба божия (имя) (сорок раз).
Избавь, Господи, от двенадцати кумох, от Иродивых дочерей, худых, босых, нагих (тринадцать раз).
* * *
На Сиянской горе стаить верба. На той вербе сядить змея. Нихто той змеи не здыме, тольки Исус Христос изниме, ето все зныме. Уроки, пристреки, подуманые, з ветру надуваны, хлапоцкия, жаноцкия, дявоцкие, из буйная галавы, ясных вочак, чорных бровак, з белай костки, з рыжага мясу. Я – словам, а Бог – помощью”.
* * *
Читают на воду, которую дают больному пить, а остатком умывают:
– Вечерняя заря Маримьяна, прошу тебя от денницы, от полуденницы, от полуночницы, от часницы, от получасницы, от минутницы, от секундницы бессонницы-неугомонницы. Вечерняя заря Маримьяна, прошу тебя – накати сон и угомони раба божьего (имя) и во веки веков. Аминь.
* * *
Всем известно, что бумагу делают из древесины. И поэтому, по всей вероятности, она при сгорании выделяет вещество, похожее на деготь. Значит, надо брать бумагу (или газету), делать из неё кулёк, обрезать его нижнюю часть, чтобы его было хорошо поставить на тарелку, зажигать конус, и пока бумага горит, на тарелку оседает мазь. Этой мазью смазывали лишай, и он быстро очень проходил.
* * *
Как бы рубить ножом воздух у больного места и говорить:
– Силы небесные, чаша брачная, исцели, Пантелеймон, своим даром раба божьего (имя). Аминь.
* * *
Читать и водить безымянным пальцем вокруг больного места и перекрестить три раза:
– Грызу грыжу, згрызаю грыжу в губе под матицей, под сырой землей, чтобы не была грыжа у раба божьего (имя), грыжи век по веку, отныне и довеку. Аминь, аминь, аминь.
* * *
Залатник, залатничку, добрый человечку, стань сабе на местечко, як Иисус Христос сядить на залатом креслечку, так золотника поставь на золотом местечку. Чтоб по животу не гулял, под сердце не подлегал, по боках на закладал, ворот не заслонял и румяной крови не сунимал. Я – словом, а Бог – помощью.
* * *
На воду говорят, на 12 глоточков:
– Господи, где твои ученики, Господи, или ты сам помоги. На живот ложусь, перекрещусь. Прошу тебя, Боже, по второму разу, по милосердному наказу. – Бок (живот) не болит? – Не болит. – Огнем не горит? – Не горит. – Господи, ты мой Бог, заговори мне больной живот. Во имя Отца и Сына и Святого Духа. Аминь.
* * *
Кавтун-кавтуночку, добрый человечку, гавару-пригавариваю, чтоб боли не знали, ярости не принимал, горачих слов не понимав, костей не ломав, гарачай крови не бунтовав. Табе жить у поле, прасветлость, там шить, а тут табе на сядеть. Аминь.
Читать над кавтуном.
* * *
Перед произнесением заговора надо взять кусок хлеба, положить на ячмень, а затем дать собаке, приговаривая:
– Собака, собака, возьми свою титьку, а мне дай здоровый глаз.
После, показывая собаке кукиш, надо произнести: “Возьми кукиш”, – и плюнуть через левое плечо.
* * *
На сінім моры ляжыць белы камень, на тым камені стаіць дуб на дванаццаць какатоў, на тых какатах сядзіць дванаццаць ангалаў, дзержаць яны па дванаццаць прутоў сталяных, адсякаюць, адбіваюць ад рабы божыя ўсіх наглых урагоў і злыя падвея, буры злыя.
* * *
Господу Богу помолюся, Святой Марии поклонюся. Святая Мария Божья Мать, приди, помоги мне раба божьего (имя) от зляка зговорять, з головы, з печани, з сердца, з падсердца, з костей. Я – словом, а Бог – помощью.
* * *
Наливают в миску немного воды, растапливают воск и льют его в воду, держа миску над головой больного, при этом шепчут:
– Господи, помоги мне поворожить, переполох вылить (имя) крещеному, нарожденому, испытанному, надуманному и нагадонному от всякой зверины.
Замовы, звязаныя з сямейным і грамадскім бытам
Читается на подаваемое питье:
– Лягу я, раб божий, помолясь, встану я, благославясь, умоюсь я росою, утрусь престольною пеленою, пойду я из дверей в двери, из ворот в ворота, выйду в чисто поле, во зеленое поморье. Стану я на сырую землю, погляжу я на восточную сторонушку, как красное солнышко воссияло, припекает мхи-болота, черные грязи. Так бы припекала, присыхала раба божья (имя) о мне, рабе божьем (имя). Очи в очи, сердце в сердце, мысли в мысли, спать бы она не засыпала, гулять бы она не гуляла. Аминь тому слову.
* * *
Наговаривается на пищу или питье, которые дают парню, или на его след:
– Стану я, раба божья (имя), благославясь, и пойду, перекрестясь, из двери в дверь, из ворот в вороты, в чистое поле, под утреннюю зарю, под красное солнце. Под частыми ярыми звездами стоит гора белокаменна, из этой горы белокаменной бегут три ключа горючие и кипучие, у этих ключей горючих и кипучих стоит истинный Христос со ангилями и с архангилями, со всей силой небесною. Всяк их убоится, устрашится. Я, раба божья (имя), не убоюсь, не устрашусь. Попрошу у них с трех ключей горючих, с трех ключей кипучих воды для того, чтоб у раба божья (имя) зажечь легкую печень и горячую кровь, и ретивое сердце – кипело бы, горело об рабе божией (имя) век по веки, отныне и до веку.
* * *
Наговор на рыбу. И кормить мужа или жену:
– Спрашивает Павел Петра: “Где ты слышал голос осетра? Рыба не говорит, не кусается, не кричит, не взъедается”. Отвечает святой Петр: “Рыба не кричит, рыба, Павел, молчит”. Так бы в семье раба (имя) в гневе не кричали, а любили и мирились на каждый год и на каждый час, и на полчаса, и на минуту, и во веки веков. Аминь.
* * *
Чтобы наладить мир в семье, для этого нужно на утреннюю воду говорить, этой водой умытья и подливать мужу:
– С добрым утром, вода Ульяна, земля Татьяна, дайте мне, божьей рабе (имя), воды от семейной беды. Вода чистая, жизнь милая. Рабу божьему (имя мужа) быть со мной, с божьей рабой (имя жены). Аминь, аминь, аминь.
* * *
Читать на закрытую сумку, а затем на открытую сумку три раза:
– Веди, звезда, вора мимо моего двора, чтобы вор меня не увидел и денег моих не увидел. Только когда медный замок станет золотым, тогда мой наговор станет пустым. Аминь. Аминь. Аминь.
* * *
Иной человек не может за себя постоять – и все шишки на него. Если такой человек под старый Новый год постарается раньше других прийти на службу и три раза прочитать этот наговор, то он исправит свое положение:
– Как у мертвых зубы не кусаются, языки не ругаются, как они в гневе не бросаются, руками на живых не машут, ногами не стучат, как они на меня не кричат, так чтобы ни один человек во веки веков и вовеки – ни старший по чину, ни младший, ни тот, кто считает, ни тот, кто в кресле сидит – пусть строго на мой лик не глядит, меня боронит. Вот, как я прочитал (а), как я все сказал (а), так и должно быть, и наговор мой не переломить. Аминь, аминь, аминь.
* * *
Читаю оберег. Читает мать или мать крещеная:
– Святой Страстотерпец Христов, Георгий-Победоносец, как ты попирал неверных, не дай меня, раба божьего (имя), моим злым супостатам. Огради меня, раба божьего (имя), горою каменной. Аминь.
* * *
Читают три разы:
– Святой Николай, ты разрушаешь горы, разрушаешь камни. Разрушишь горе, колдовство, чародейство, зависть, ненависть, сделки, сглаз от плохой минуты рабу божьему (имя) не на час, не на два, а навсегда. Аминь.
* * *
Читать три раза на сосуд с водой, перед сосудом ставится горящая свеча. После прочтения дуть на воду крестообразно. Перед судом умыться этой водой:
– Царские двери растворяются, судья царский к рабу божьему (имя) приклоняется. Матушка воску ярового свеча и Богоявленская вода, уталите у раба божия (имя судьи) гнев и ярость и сохраните раба божья (имя судьи) гнев и ярость, и сохраните раба божьего (имя подсудимого) от всякого злодейского супостата и от лихого человека. Семьдесят семь имен от всего мира провославного христианского, отныне и до века. Аминь.
* * *
Читают во вторник. Читают в зале суда 3 раза:
– Как косяки немые, стены глухие, так и судьи, будьте немые и глухие. Как топну ногой, судьи все под столом. Аминь.
Запісана ў в. Віць
ад Судзенка Вольгі Васільеўны, 1952 г.н.
(нарадзілася ў г. Данецк),
студэнткай Судзенка Н. (2002 г.)
* * *
Першым разам, добрым часам Госпаду Богу памалюся. Матка Божая Святая, стань жа мне на помач, рабу божаму младзенцу крыжы ўгаварыць. Зоры-зараніцы, красныя дзявіцы, вазьміце вы крыжы-начніцы і бацькавы, і матчыны, і дзявочыя, і парабоцкія, і жаласныя, і карысныя, і ўцешныя, і пасмешныя, і светавыя, і заравыя. Вам, зорачкі, на стаянне, а рабу божаму младзенцу (імя дзіцяці) – на здароўе. Вам, зорачкі, пасвяці, а рабу бБожаму младзенцу паспаці.
Замова ад шалу
Устану я рана-раненька, умыюся бела-беленька, узыйду на крутую гару, зірну на ясную зару. Там стаіць дзядзька-лябедзька, унімае свайго сабаку-кусаку, круцяку і вярцяку: укусіу ён раба божага (імя). Вынімай жа з касьцей, з машчэй, з чорных печаней, з сініх жыл, з гаручай крыві і буйнай галавы, каб у раба божага косьці не ламіла, гаручае крыві не марыла, ясных вачэй не круціла.
Прысуха
У таго ў белага каменя стаіць сухое дрэва, у таго сухога дрэва стаіць сухі муж, сячэ сухое дрэва і кладзе яго на агонь. Калі скора і крута разгарыцца, сэрца раба божага (імя) да рабы божай (імя) прысушыцца.
Замова ад ляку
Госпаду Богу памалюся і ўсім святым прападобным кіеўскім, пячэрскім Антонію і Хвядосію, станьце ўсе на помач ляк шаптаць. I вышаптаю яго і шчосваю і жаночы, і мужчынскі, і дзявоцкі, і парабацкі, і ветравы, і земляны, і вадзяны, і конскі, і каравячы, і свінячы, і авечы, і гусіны, і курыны, і сабачы, і кашачы. I ссылаю цябе, ляк. Забярыце ляк бабы ў чапцы, мужчыны ў шапкі, дзеўкі ў косы, хлопцы ў магеркі. Вятровы – на вецер ляці, земляны – на землю ўпадзі, вадзяны – на вадзе плыві, каню ў ногі, карове ў рогі, свінне ў жывот, авечцы ў капыты, кошцы ў пячонкі, сабацы ў галоўку, гусю ў дзюбку, курыцы ў лапкі. I нясіце на мхі, на балоты, на крутыя горы, дзе вецяр не вея і людзі не ходзяць, не пяюць, ваўкі не выюць. Там чорны вол на гарэ ходзіць, расу абівае, там увесь ляк прападае.
Запісана ў в. Вялікі Бор
ад Сачанка М.І., 1918 г.н., Пасюты М.Н.,
студэнткамі Шаціла Н., Куляшовай В. (2004 г.)
Ад напасцяў
На вужу еду, гадзюкай паганяю, злым, праклятым врагам губы, зубы замаўляю, на патыліцу вочы заварачываю.
Як карова не дае малака
З пысы – у вочы, з вачэй – у вушы, з вушэй – у грыву, з грывы – у спіну, із спіны – у хвост, з хваста – у мост (3 раза).
Ад напасці
Табе – тваё, а мне – моё. Табе, Госпадзі, скок, а мне, Госпадўі, скок. А ты не перапрыгнула, не кажы скок.
Ад ворагаў
На медведю еду, ужом паганяю, всем своим врагам зубы замыкаю. Святы Давид, за мной весь.
Запісана ў в. Вялікі Бор
ад Дземідзенка Кацярыны Іванаўны, 1929 г.н.,
студэнткай Харошка В.
Ад спугу
Первым разам, лепшым часам Госпаду Богу памалюся, Святой Прачысці пакланюся. Шла Прачыста за тым мастом, на залаты кіёк абапіраясь, з Госпадам Богам встрачаясь. – Куды ідзеш, Прачыста? – Я іду із (імя) іспуг выбіраць. Я із (імя) іспуг выбіраю, на сіне мора пускаю, на сінем моры камень. Каменю не ўсплываць, так (імя) іспугу не відаць. Я – са славамі, а Бог – з помашчу. (3 р.)
Чэраз плячо левае плюнуць і дуць 3 разы, і сказаць “Амінь”.
Запісана ў в. Вялікі Бор
ад Дземідзенка Марыі Сяргееўны, 1932 г.н.,
студэнткамі Бяспалай М., Харошка Н.
Ад болю зубоў
Ішоў Хрыстос цераз раку Іардань. Сказаў рацэ Іардань – стань! А ты, зуб, балець перастань.
Ад урокаў
Зоры-зараніцы, гасподні памошніцы, памагалі Богу, памажыце і мне. Ляталі і прыгаворы атнімалі і хлапоцкія, і дзявоцкія, надуманыя і падзіваныя.
Вадзіца-царыца! Ішла ты лугамі і крутымі берагамі, жоўтымі пяскамі, шоўкавую траву падымала і руку абмывала. Там Прачыстая Божая Мацер рукі мыла, а я ваду браў і рабу божаму помач даваў.
Госпаду Богу памалюся, Маці Працыстай пакланюся. Святая Маць Прачыстая, ліцо чыстае, стань на помач і ад уроку, і ад прыгавору. На раба божага (імя) дунуў, на невучонага, на праклятага плюнуў (дунуць на хворага і плюнуць на левы бок). Сам жа Гасподзь станя на помач і дасць час добры, гадзіну добрую.
Ад звіху, выбою, удару
Шоў Гасподзь па шырокай дарозе, па вялікіх лясах, па зялёных лугах, костачкі-сустаўкі сабіраў, рабу ад звіху помачы даваў.
На моры, на лукамор’і, там хадзілі тры дзявіцы і рвалі тры травіцы. Первая – зямля жоўтая, другая – зямля красная, трэцяя зямлю састаўляла і звіх замаўляла.
Ад хваробы вачэй
Маладзік малады, у цябе рог залаты, табе – на сіянне, а мне – на здароўе, табе – цёмныя ночы, а мне – светлыя вочы.
Ад рожы
Ішоў Хрыстос па полю, нёс тры розы. Адна акамянела, другая адзеравянела, трэцяя згінела. Згінь і ты, боль, нячыстая рожа.
На забеспячэнне здароўя
Іду я к мору з вялікага гора, а ты, рыбка, страпяніся, ад гора адбіся. За тваю дабрату хлеб-соль кладу. Хлеб-соль прынімайце і здароўе (імя) надзяляйце.
Любоўная прысушка
Я святою вадою ўмываюся, золатам уціраюся, а сонейкам адзяваюся, а месяцам падперажуся, зоркамі зашпілюся. Я нікога не баюся. Як сонца і месяц на весь свет свецяць, так і я каб была на ўвесь свет міла і люба.
Запісана ў в. Вялікі Бор
ад Харошка Праскоўі Данілаўны, 1915 г.н.,
студэнткай Тальчук Н. (1999 г.)
Ад змяінага ўкусу
Першым разам, божым часам Госпаду Богу памалюся, Святой Мацеры Божай прыкланюся. Гадзіна вадзяная, земляная, слепні і вужы, змеі і вужакі, ярыца, перыярыца! Аддайце і вазьміце сваю жаласць і ярасць ад кароўкі. Калі не аддасьце сваёй жаласці і ярасці, то не будзе вам збудзішча ні пад кустом, ні пад лістком, ні пад карэннямі, сонца і яркі месяц не будуць вам свяціці і не будуць прынімаць вас, не будзе прынімаць вас сыра маць-зямля.
Другім разам, лепшым часам.
Запісана ў в. Вялікі Бор
студэнткай Лагвінец Н. (1984 г.)
На ўдар
Удар-ударышча, звіх-звішышча, як на пне не стаяць гэтым дубчыкам, галля не ламаць, так гэтаму ўдару па касцям не хадзіць, опухаль не пускаць, піць і есць не заступаць. Астаньцесь косці на косці, мошчы на мошчы, кроў на крыві, мяса на мясе, шкура на шкуры. Серада – не пятніца, поле – не ятрыца. Камар укусіў – згінь!
Першым разам, божым часам Госпаду Богу памалюся, Ісусу Хрысту пакланюся. Удар, удар, добры гаспадар, я цябе даўно знала і знаць буду. Ссылаю цябе на сіня мора, на белы камень. Там сядзіць Божа Маць. Яна ніколі нічога не рабіла: не прала, не ткала, толькі ад удару памагала.
Паўтараецца дзевяць разоў.
На кроў
Першым разам, божым часам, Госпаду Богу памалюся, Ісусу Хрысту пакланюся. Ішоў Рыгор з крутых гор, нёс сякеру і тапор. Сякера ўпала – рабу божаму Рыгору пальцы парубала. Пасеяла рожу – рожа не ўзыйшла, рабу божаму Рыгору кроў не пайшла.
* * *
Першым разам, божым часам, Госпаду Богу памалюся, Ісусу Хрысту пакланюся. Ішоў Ісус Хрыстос праз калінавы масточак. Масток абламіўся, Ісус астанавіўся. Стой, кроў, у ране, як вада на Ардане.
Паўтараецца дзевяць разоў.
Запісана ў в. Кажушкі
ад Бараш Кацярыны Мікалаеўны, 1924 г.н.,
студэнткай Янковай К. (1997 г.)
Ад жывата (залатнік)
Госпаду Богу памалюся, Святой Прачысце пакланюся. Прачыста Святая, Матка Божая, прыступіце, памажыце (імя) залатнічка паднімаці. Добры дзень, залатнічок, чаго ты зшумаваўся, чаго ты збушаваўся? А тут табе не стаяць, (імя) касці не ламіць, крыві не муціць, у голаву не ўдараць, пад сэрца не падлягаць. Я – са словам, а Бог – з помашчу. Госпадзі, памажы.
Трэба загаварваць тры разы.
Ад прыстрэка
Госпаду Богу памалюся, Святой Прачысце пакланюсь, Прачыста Святая, Мацер Божая, прыступіце, памажыце (імя) гаварыць парабоцкія, хлапочыя, мужчынскія, ветраныя, насланыя, прыгаворныя, падумленыя, тут вам не буваць, не стаяць, касьці (імя) не ламаць, крыві не муціць, галаву не ўдараць, пад сэрца не падлягаць. Я – са словам, а Бог – з помашчу. Госпадзі, памажы. Ва імя Атца і Сына і Святога Духа. Амінь.
Чытаць тры разы.
Ад рожы
Госпаду Богу памалюся, Святой Прачысце пакланюся. Рожа-ражаніца, красная дзявіца, чаго ты зшумавалась, чаго збушавалась? Тут табе, рожа, не бываць, не стаяць, касьці не ламаць, крыві не муціць, у голаву не ўдараць, пад сэрца не падлягаць. Я – са словам, а Бог – з помашчу. Госпадзі, памажы.
Паўтараць тры разы.
Ад скулы
Добры вечар, скула-скуліца, красная дзявіца, красная красуха, сіняя сінюха, белая белуха. Ідзі, скула, на сіняя мора, на калавора, там цябе ждуць, дажыдаюцца, столікі засцілаюць, кубачкі наліваюць. Як я цябе, скула, не знала, то я цябе не ўгаварала. А як я цябе знаю, дак я цябе ўгавараю. На канаплянае семя разбіваю, з канаплянага – на льнянае, з льнянога – на макавае, з макавага – на ніякае. Госпаду Богу памалюся.
Загаварваць трэба тры разы.
Ад удара
Матка Божая, прыступіце, памажыце (імя) звіх, удар угавараці. На полі, на мяжы стаяла груша калючая, балючая, в’ючая. Пад тою грушаю стаяць тры дзявіцы, яны не ткахі, не прахі, яны толькі па людзях ходзяць, звіх і ўдар угавараюць. Я – са словам, а Бог – з помашчу. Госпадзі, памажы.
Загаварваюць тры разы.
Малітва
Там, на Кіеўскай гарэ, на крэсцьянскай гарэ там Бож’я Маць хадзіла, Ісуса Хрыста, сына, шукала. Пашла на неба, з неба на нешпар, з нешпара на ўтрені, з утрені на службу, з службы на мора. На моры камень ляжыць, на камяні сам Ісус Хрыстос сядзіць, склаў ручкі, схіліў галоўку, прасвятую кроў праліў. Прыйшлі да яго Пятро і Павел. – Ці не бачылі мукі? Вазьміце крэст у рукі, ідзіце па ўсяму свету, закажыце ўсяму міру, малому, храмому, багам багатым, хто ету малітву будзе чытаць, той не будзе ў агне пагараць, у вадзе патанаць, наглаю смерцю паміраць. Ва імя Атца і Сына і Святога Духа. Амінь.
Запісана ў в. Казялужжа
ад Каральчук Соф’і Васільеўны, 1926 г.н.,
студэнткамі Кундас С., Судзенка І. (2001 г.)

Далей

Вход на сайт
Поиск
Календарь
«  Март 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz
  • Copyright MyCorp © 2024